maandag 28 januari 2013

Voorleesontbijt boekhandel Adr. Heinen


















Woensdag 23 januari was ik in boekhandel Adr. Heinen in 's-Hertogenbosch voor het voorleesontbijt. Ik las er voor aan ±50 peuters. Het was een bijzondere ochtend. 30 jaar geleden las ik hier namelijk ook voor. Ik weet het nog heel goed ik was 11 jaar en ik zie mezelf nog zo zitten. Ik had meegedaan aan een opstelwedstrijd die Adr. Heinen had georganiseerd. En ik was een van de 10 winnaars. Ik heb nog vaak gedacht aan het boekje wat ze hadden uitgegeven met daarin de tien winnaars. Helaas had ik dat zelf niet meer. Ik was vooral zo benieuwd hoe dat verhaal ook al weer ging. Het thema van de kinderboekenweek was toen reizen. De titel van de opstelwedstrijd luidde 'Beschrijf je reis'. En ik geloof dat ik er een tegoedbon van de NS mee won.
Erg dankbaar was ik dan ook dat ik na het voorlezen en signeren dit boekje mee naar huis mocht nemen. Moest vooral erg lachen om deze zin; 'De kapitein was van de kwade kant en ik hoorde hem wel eens grommen.'

Als je het opstel over de reis van een druppel water wil lezen klik dan de foto aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten