maandag 25 augustus 2014

Stoner NYC


















Als mensen boeken waren dan was onze buurman in Brooklyn 'Stoner' het indrukwekkende boek van John Williams. De 83-jarige buurman ontmoette ik een dag na aankomst. En zijn levensverhaal was identiek aan dat van 'Stoner'. Hij zat op de trap van zijn Brownstone broos voor zich uit te kijken. We raakten aan de praat, en hij vertelde dat niemand dat meer deed gewoon even praten, ze hadden allemaal geen tijd want iedereen moest werken. Ik had 5 weken de tijd grapte ik. Waarop Walter zei 'Five weeks New York that's hard work too, Milja'. Hij wuifde voorbijgangers weg met de woorden 'they all have to live their lives'. Toen ik na drie kwartier ook maar aanstalten maakte om naar binnen te gaan zei Stoner; 'Go live your live'. Ik zag hem de volgende dag weer. We hadden het in die gesprekken veel over boeken, maar Stoner kende hij niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten