donderdag 22 september 2016

Leestip; Kek iz tak? van Carson Ellis



















Oh wat was ik blij toen ik zag dat Kek iz tak? zou uitkomen bij Leopold.
En wat ben ik enthousiast als tuinliefhebber is dit echt een prentenboek naar mijn hart. Alleen het taaltje al vind ik geweldig, je begrijpt ze precies en het is hilarisch om voor te lezen. Mooi vertaald door Imme Dros. Mopperkonten zullen hier misschien moeilijk over gaan doen, maar kinderen weet ik vinden het fantastisch zo'n zelf verzonnen taal.
Ellis noemt het taaltje trouwens Gibberish.
Ik ben erg fan van deze illustrator. Ik hou zo van haar heldere manier van tekenen en je ziet haar liefde voor de natuur er zo mooi in terug. Heel fijn dus dat later ook nog haar mooie prentenboek Home bij Leopold zal verschijnen. Maar eerst Kek iz tak? nog heel veel voorlezen!
Zie ook haar site voor meer van haar illustraties en een heel fijn blog;  www.carsonellis.com

Grote kanshebber voor het gouden palet 2017 denk ik zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten