vrijdag 13 mei 2011

Pad in boek?


Gister plantte ik per ongeluk een pad in een pot met potgrond.
Na een paar keer aandrukken voelde ik iets terug drukken en ineens keken twee paar padden-ogen mij aan zo van wat doe je? Ik schrok me dood. Maar nu vraag ik me af zit hier ook weer een verhaal in?
Paar jaar geleden gingen we kamperen en s'nachts toen ik sliep werd ik steeds wakker van een gravend geluid onder mijn oor. Heel vreemde ervaring maar ik slaap vaak zo goed dat ik hier niet echt klaarwakker van werd. Soms vlecht ik het nog subtiel weg in een leuke droom. Later bij het opbreken van de tent zag ik dat ik het niet gedroomd had. Er was een mol bezig geweest onder mijn hoofd naar boven te komen.... Dit verhaal vertelde ik aan Ria bij Leopold. Die zag daar wel een leuk verhaal in voor een boek. Dat resulteerde uiteindelijk in het kartonboek 'Wat hoort konijn' (komt uit deze zomer) eerst had ik een mol in de hoofdrol maar er is al een zo'n beroemde mol dat ik daar niet mee vergeleken wilde worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten