vrijdag 18 september 2015

Leestip



















Nee! van Marta Altes

In het mooie overzicht Children's picturebooks -the art of visual storytelling- van Martin Salisbury zag ik een paar jaar geleden bovenstaand boek. Compleet met kleine schetsjes van het storyboard in het engels, en ik was er meteen verliefd op. Want het is een meesterlijke vondst.
En een prachtig omslag! Groot was mijn verbazing toen ik een week geleden zag dat het boek al in mei bij Lemniscaat was uitgekomen. En dat er nog maar weinig recensies waren verschenen sindsdien. Vandaar dus deze leestip. Ik ben van plan dat vaker te gaan doen.

Dit prentenboek maakte Marta Altés al halverwege haar masters in children's book illustration op de Cambridge school of Art. Eerder verschenen van haar 'Mijn lieve opa' en 'Bah we gaan verhuizen' in het Nederlands. Erg fijne manier van illustreren heeft ze vind ik, vooral in dit prentenboek. Het enige wat ik mis is ook haar handschrift voor de geschreven tekst, maar dat ziet waarschijnlijk alleen zo'n kniesoor als ik.

Het hondje die denkt dat hij 'Nee' heet doet er alles aan om heel braaf te zijn.

Als hij hun eten voorproeft.
Als hij de kranten opruimt.
Als hij hun bed opwarmt.
Als hij schatten opgraaft in de tuin.

Er is alleen een ding dat hij niet begrijpt.

Ik ga de clou niet weggeven daar is hij veel te leuk voor.
Koop dat boek! Ook echt een aanrader voor wie zelf een hond heeft.

ISBN 9789047706274
prijs 13,95
gebonden 32 pagina's
Uitgeverij Lemniscaat

Nieuwsgierig naar meer van Marta Altés? Kijk op;
www.martaltes.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten