woensdag 10 augustus 2016

Eva Lindström Iedereen loopt weg


Iemand die ik al lang volg en waar ik enorm fan van ben is Eva Lindström een Zweedse prentenboekmaakster. In Zweden kon ik eindelijk ook veel van haar prentenboeken bekijken. Ik kocht het prentenboek waarover ze vertelt op dit fijne blog; Picturebook Makers 'Iedereen loopt weg' was de titel had ik me al aan de kassa van een Zweedse boekhandel laten vertellen. Waarop de rest van de rij wachtenden mij ontzet aankeek zei mijn dochter die zich stond dood te schamen. Een boek kopen wat je niet kan lezen! Maar met googlevertaal kwam ik heel ver, het is een zeer ontroerend verhaal.
En als ik uitgever was zou ik het onmiddelijk willen uitgeven in Nederland!


Eva Lindström studied at Västerås Art School and Konstfack in Stockholm, and has since created a long list of highly acclaimed picturebooks. For her contribution to children’s literature, Eva was nominated for the Hans Christian Andersen Award…
BLOG.PICTUREBOOKMAKERS.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten