woensdag 13 april 2011

In memoriam Marten Jongema

Ik lees net pas in de krant van maandag dat Marten Jongema is overleden. Daar schrik ik van. Hij was mijn grote voorbeeld toen ik nog grafisch ontwerpen studeerde aan de kunstakademie. In het vierde jaar mocht je stage lopen. Er was voor mij eigenlijk maar een plek waar ik stage wilde lopen en dat was bij Marten Jongema. Met mijn map met werk ben ik uiteindelijk bij hem langs geweest, dat was al bijzonder. Het werd een erg leuk gesprek en hij overtuigde me om bij Anthon Beeke langs te gaan en Joseph Plateau en dat deed ik. Het waren beiden geweldige stageplekken. Ik ben hem toen nog wel eens tegen gekomen in Amsterdam in zijn citroën ds. Hij stopte draaide rustig het raampje naar beneden om even te praten terwijl er achter hem een hele opstopping plaats vond, geweldig vond ik dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten