vrijdag 29 maart 2013

Tas

Ik zoek al jaren naar dé tas. Een schoudertas welteverstaan. Zo een met een hengsel wat je om je schouder hangt en waar een stel boeken in kunnen voor als ik op schoolbezoek ga. Maar hoe en waar ik ook zoek ik vind ze nooit. Er is altijd iets wat ik er niet aan vind kloppen. Ik zou er bijna zelf een ontwerp voor willen maken, want hebben niet veel meer mensen dat probleem? Of er zit veel te veel glimmends aan of de tas is in verhouding te groot of te klein. Of er zitten onnodig veel rare riemen aan. Of het is zo'n stijf Oma-geval. Of vinden jullie die handtassen echt mooi? Die rare dure merken oma-tassen? Ik snap het soms niet met mode. Het is soms net met toeristenwinkels in wereldsteden elke winkel verkoopt het zelfde. Zo ook met die tassen. Het lijkt allemaal op elkaar.
En ik wil al helemaal geen tas die iedereen heeft. Maar ook niet zo'n knutsel-Fröbeltas die heel opzichtig is. Ik wil een dienstbare tas die gewoon veel ka dragen zonder dat mijn armen alsmaar langer worden. En die er ook nog mooi uit ziet en een leven lang meegaat zo'n tas dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten