dinsdag 24 juli 2012

Karen Blixen















Een paar jaar geleden reden we in Denemarken richting het museum Louisiana toen ik in mijn ooghoek het huis van Karen Blixen zag, de schrijfster van Out of Africa.
Ik wilde er heel graag naar toe. Dit weekend reden we terug van Zweden naar Nederland en hebben we haar museum en landgoed bezocht. Het ligt schitterend aan de kust vlakbij het prachtige museum Louisiana. Eerder las ik al eens een artikel over die bloemen van Karen Blixen, ze maakte elke dag nieuwe boeketten voor in haar huis. En die waren echt beeldschoon. Vaak heel simpel en soms ook met wilde bloemen of onkruid. Zag zelfs een hele mooie met oude paardebloemen vol met zaad. In haar huis lag een boek over die boeketten en dat was eigenlijk ook deels het doel van mijn bezoek om zo'n boek te kopen. Voor de tekeninspiratie. En nu ben ik het gewoon vergeten te kopen in de winkel daar. Moet er dus nog een keer naar toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten