maandag 18 augustus 2014

THE DARK / Het donker prentenboektip




















Een leestip die nog moet uitkomen maar ik ben hier zo enthousiast over; 'The Dark' van Lemony Snicket. Het komt dit najaar uit bij Gottmer in een vertaling van Edward van de Vendel. Ik kocht het in New York, en las het al meerdere keren voor in een soort van snelle improvisatie vertaling (ik ben nu dus extra benieuwd naar de vertaling). Mijn kleinste is al fan. Het is een boek wat je elk kind zou wensen, tenminste er van uitgaande dat alle kinderen bang zijn van het donker. Zelf was ik als kind héél bang van het donker en ben dat eigenlijk nog steeds. Maar dit boek helpt wel wat. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden, een goede vondst, prachtige illustraties en echt een verhaal waarvan je bij lezen denkt dat het eigenlijk al bestaat.

Jon klassen won laatst een zilveren palet voor het geweldige 'Deze hoed is niet van mij'.

Zie deze link voor de trailer van het boek;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten