donderdag 30 mei 2013

Meneer Jos van de zesde klas















Toen ik vorig jaar groot in de krant stond kreeg ik een email van Meneer Jos van de zesde klas. Met bovenstaande foto. Ik teken op het moment dwergen en kabouters en meneer Jos zo ging het verhaal had een kabouter in zijn bezit.
Aan het einde van de zesde klas zou hij hem meenemen naar school. In mijn herinnering werd er heel het jaar (of heel onze basisschooltijd) veel over die kabouter gefantaseerd. Want die kon natuurlijk niet echt zijn, toch of wel? Hele discussies hadden we daar over.
Zoals beloofd nam hij hem op het einde van dat jaar mee naar school. Ik herinner me het nog goed in een mooi houten doosje lag achter glas een kleine kabouter met vilten kleertjes aan.
Ik had het gevoel door het jarenlange fantaseren van alle kinderen op school dat de kabouter echt geleefd had. Meneer Jos had hem in het bos gevonden en in dat doosje gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten