zaterdag 4 mei 2013

Prentenboek van het jaar 2014?


Ik ben er al weken mee bezig wie gaat hem dit jaar winnen? Wat? Nou de Prentenboek van het jaar 2014 prijs natuurlijk.
Anders dan bij griffels waar toch al tijdig lijstjes van verschijnen voor dat er winnaars zijn lijkt er niemand echt mee bezig. Best raar, want het is stiekem een veel grotere prijs dan een gouden of griffel of penseel. Veel groter? Ja veel groter (zeggen ook de uitgeverijen) want je boek krijgt landelijk een enorme pr-campagne met tv reclames, miniboekje plus dvd, poppetjes enz. Tien dagen lang staat je boek landelijk enorm in de spotlights. En toch is deze prijs nog lang niet zo bekend als de griffels en penselen.
Zo kon het gebeuren dat wanneer ik op een feestje trots vertelde van de prijs iemand mij aankeek met ja leuk en verder alles goed? Om mij vervolgens in januari op te bellen of ik wel wist dat de bibliotheek bij hen in het dorp vol hing met mijn boek. En dat de burgemeester mijn boek had voorgelezen en zelfs prinses Laurentien, of ik dat wel wist? Een tante belde bijna dagelijks.
Een hele fijne prijs om te winnen. Daarom ben ik zo benieuwd wie hem dit jaar zal gaan winnen.
Collega Noëlle Smit waarschuwde me destijds al, het is alsof je in een aanzwellende wervelstorm terecht komt. Toevallig las ik begin dat jaar een horoscoop van wat voor soort jaar het voor mij zou gaan worden; alsof ik in een niet te stoppen achtbaanrit terecht zou komen...
Toekomstige winnaar is dus bij deze gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten