donderdag 16 mei 2013

Voorspellende tekening
















Soms teken ik iets in een prentenboek wat later in het echt gebeurt.
Dat is eng. Het gebeurde bijv. dat ik een dierentuin boek maakte met een gorilla die een vlinder vrijlaat op het einde en in de week van verschijnen ontsnapte die gorilla in Blijdorp. Rietje Nivard sprak zelfs over dat bijzondere toeval op de radio. Pas tekende ik twee kussende mannetjes merels op de laatste pagina in 'Voor jou'. Want waarom zouden dat een vrouwtje en een mannetje moeten zijn?
Heel raar want er zijn nu al ruim tweeënhalve maand  twee mannetjes merels in mijn tuin aan het vechten overal liggen kleine cirkeltjes van veren. Aan de hoeveelheid veren te zien zou je denken dat ze intussen helemaal kaal zouden zijn, maar ze zien er allebei geweldig uit.We hebben ons al vaak afgevraagd wie er zou gaan winnen. Maar net zag ik ze weer door de tuin rollebollen. Ergens achteraf zie je een vrouwtjesmerel hupsen waar ze zogenaamd om vechten, maar zij trekt zich er helemaal niets van aan. En die twee mannetjesmerels, volgens mij zijn ze gewoon verliefd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten