vrijdag 30 september 2011

Polen

Vanmorgen probeerde ik een nieuwe kapper uit, bij mij in de straat. En dat werd beloond met Ursula! Het was haar eerste dag. Aan haar accent hoorde ik dat ze uit Polen kwam, goed dacht ik meteen. En dat was het want ze knipte precies zoals ik het wilde. Hoe vaak heb ik een kapper niet horen zeggen; nee dat kan niet met zulk haar of dat past niet bij je gezicht. Om vervolgens als Beatrix het pand te verlaten en nooit meer terug te komen. Nee dan Ursula, ze mistte Polen erg en dat begrijp ik meteen. Ik ben er vaak geweest. En Polen is een prachtig land. Een week lang reed ik er paard met vrienden en soms zagen we de hele dag geen mens, en als we er wel een zagen ver afgelegen in de bossen dan keek die niet op of om maar werkte lekker verder op zijn landje. De natuur is er weergaloos mooi. En de mensen super gastvrij.
Tijdens mijn studie grafisch ontwerpen ontdekte ik de Poolse affiches. En Tomaszewski. Zijn affiches zijn nog steeds weergaloos mooi net zoals Polen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten