maandag 14 mei 2012

Inspiratie top 10

Op mijn antwoord hoe oud mijn kinderen zijn zei de journalist; dat is zeker wel handig zo'n klein kindje voor de inspiratie? Hmm. Mensen denken heel vaak dat je als prentenboekenmaker je inspiratie bij je doelgroep vandaan haalt. Nou dat is niet waar, misschien een heel klein beetje. Maar inspiratie voor hoe het ook werkt krijg ik van de gekste dingen. Hier mijn persoonlijke top tien.

1. Op vakantie zijn en niet kunnen werken maakt dat ik onmiddellijk een goed idee krijg.
2. Met de trein reizen. (Dat wil zeggen als er niet een heel bataljon dames naast je zit die naar de huishoudbeurs gaan. Of mensen die heel nodig hard moeten praten over hun werk en hoe onmisbaar ze daar wel niet zijn.)
3. Koorts is zeer inspirerend.
4. Proberen te winnen van het onkruid zeer inspirerend.
5. Surfen op kledingsites ook zeer inspirerend (portemonnee zegt nee, niet doen).
6. Tekeningen van mijn kinderen.
7. Museumbezoek.
8. Prentenboeken van Kitty Crowther, Carl Cneut, Maurice Sendak, Andre Sollie en nog vele anderen.
9. In het bos gaan wandelen (heel raar als kind haatte ik dit en mijn kinderen nu ook dus is best lastig uitvoerbaar).
10. Verveling, maar zie daar maar eens tijd voor te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten