donderdag 23 augustus 2012

Dick Bruna 85


Vandaag is Dick Bruna 85 jaar geworden. 17 jaar geleden ongeveer ben ik eens bij hem langs geweest in zijn atelier. Waarom weet ik niet meer. Ik had hem een poster die ik had ontworpen opgestuurd. En die vond hij goed. Ik wist toen nog niet dat ik later ook prentenboeken zou gaan maken. Ik weet ook niet meer precies wat ik heb gezegd of Dick Bruna zei. Maar dat atelier, een grote zolderruimte staat me nog precies bij. Dit boekje is een van mijn favorieten het was ook een voorbeeld voor mijn nieuwste boek 'Ik doe het lekker toch!' Niet qua onderwerp of qua verhaal maar om hoe hij de kleur laat doorlopen in het kind. Mooie vondst vind ik dat. Dat wilde ik ook bij kleine leeuw. Ik wilde knalgele pagina's waar de kleur van kleine leeuw hetzelfde was als de achtergrond. Zoals je dat bij dieren in de natuur ook vaak ziet, dat ze opgaan in hun omgeving.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je deze link met het verleden nog weet! En naar "Ik doe het lekker toch" ben ik erg nieuwsgierig, als moeder-met-niet-veel-overwicht...

    BeantwoordenVerwijderen